Fotokursen startade igen för HT

Var på första terminens fotokurskväll.

Det var många nya i gruppen och vissa nya kunde en hel del innan.  Det gör absolut inget att alla är på olika nivå för man har glömt vissa saker , vissa frågar saker man inte tänkt på och nya frågor kommer upp samt lite repetition  samt fördjupning i det man redan gått igenom.

Jag kom t.ex bl.a på igår att jag hade gjort en del missar när jag tog med vidvinkel.  Vi gick på nytt igenom bländare, slutare och ISO som inte nog kan upprepas för det handlar ju om så mycket olika varianter.

Vi gick bara ut och över gatan för att ta lite bilder och friska upp minnet för oss som varit med innan och träning för de som behövde träna från början. Därefter gick vi in och allas minneskort fick ett och ett matas in i datorn och vi alla tittade och diskuterade varandras bilder. Oj vad man lär sig på det och så många nya frågor det väcker.

Här kommer några bilder som jag tog. Gillar min bild med cyklisten mellan träden.

2013-09-05 kurs 1 020 2013-09-05 kurs 1 025 2013-09-05 kurs 1 002 2013-09-05 kurs 1 030 2013-09-05 kurs 1 012 2013-09-05 kurs 1 014 2013-09-05 kurs 1 016

 

4 thoughts on “Fotokursen startade igen för HT

  1. bibbipson september 7, 2013 / 3:35 e m

    Lite småroligt med ”figuren” som är gjord av bildäck! 🙂

    Gilla

  2. Dan september 7, 2013 / 4:57 e m

    Jag med! 1/15 sekund?

    Gilla

    • Dan september 7, 2013 / 5:03 e m

      Jag såg bara sista raden du hade skrivit när jag skrev ovanstående.

      Gilla

  3. christinafotograferar september 7, 2013 / 5:11 e m

    Dan : Cykelbilden F/5,6 1/25 sek 400 ISO . Rena slumpen att jag hann få med cykel.Bestämde mig när jag såg den komma att jag skulle fånga den mitt emellan träden. Men eftersom jag fotat lite omgångar av Street Photo nu så har jag hunnit lära mig att vara mer ”vaken” för vad som händer runt omkring mig.

    Bibbi: Det där med konstnärsfigurer är något jag började leta efter när vi är på kurs då vi fick höra flera gånger förra terminen att ”ta inga semesterbilder”. Då får man leta annorlunda saker så gott det går i de omgivningar vi hinner ta oss till. Just denna bild och några till var det bara jag som hittade av deltagarna. Bilden ska bli lite spännande för betraktaren. Tyvärr är det för mycket stolpar i bakgrunden så det blir lite rörigt men kunde ju tyvärr inte ta bort dem 😀

    Gilla

Kommentera

