Stranden. Dalabadet Trelleborg

Jo, det är fortfarande samma blogg men jag testade att ändra utseende på den!

Förra veckan på fotokursen efter en teoretisk genomgång av lite av varje så åkte vi till Dalabadet utanför Trelleborg.

Dagens tema var att fånga saker på ca 40 cm avstånd med ett så lågt bländartal som möjligt 3,5-5 och med vidvinkelinställning. Först hade jag inte fattat att jag bara skulle ta små saker i närbild så det blev lite annat också.

Vilket ålande och krypande i den våta sanden. Kände mig som en groda.

Tillbaka till kurslokalen så gick vi på dataskärm igenom allas bilder. Som vanligt lärde man sig mycket av de andra. Ingens bild var den andras lik.

2014-04-03 Fotokurs Dalabadet 020 2014-04-03 Fotokurs Dalabadet 018 2014-04-03 Fotokurs Dalabadet 054 2014-04-03 Fotokurs Dalabadet 011 2014-04-03 Fotokurs Dalabadet 067 2014-04-03 Fotokurs Dalabadet 063

14 tankar om “Stranden. Dalabadet Trelleborg

  1. Fina bilder! Och lite strandfynd där också! Låter så roligt att gå fotokurs, men även väldigt svårt. Får se i framtiden, borde åtminstone investera i en bättre kamera. 🙂

    Gilla

  2. Tack Bibbi 🙂 Detta blev ju min hobby för ett år sedan och fotokursen hjälper mig mycket och det är så roligt att lära sig mer och mer.

    Nu handlar det mycket om olika slags inställningar och det känns som om alla siffertal bländartal slutartal ISO tal mm snurrar i huvudet för att få olika effekter ute och inne. Olika objektiv med olka brännvid. Har ett mittemellan objektiv, ett tele samt ett micro objektiv.
    Nu tar vi även med stativ och har också börjat gå igenom blixttagning både vid ljus och i mörker och hur man riktar blixten.

    Blir mer och mer kunskap för var termin. Just nu så snurrar det i huvudet men kunskaperna sätter sig efterhand. Sedan ska man ju hitta bra motiv också.

    Nu har jag full utrustning för ett bra tag fram med både kamera olika objektiv en blixt samt ett stativ. Har också köpt en fotoryggsäck som jag inte ångrar en sekund då den ar betydligt behagligare att bära än fotoväskan.

    Kul att träffa människor på kursen med samma intresse också.

    Gilla

  3. Låter roligt med fotokurs! Jag gillar också ”under bryggan”- bilden, den är härlig! Men den med tassavtryck i sanden är också fin, gillar enkelheten i den.

    Gilla

  4. Fina strandfoton! Jag skulle också vilja gå på kurs – längtar faktiskt, men kan inte få till någon tid. Kanske när jag slutat jobba först…Alla inställningar läser jag om i tillhörande manual, men det är en helt annan sak att kursa tillsammans med tips och råd.

    Gilla

  5. Hej, tusen tack för Dalabadet´s bilderna!!! Jag var i Dalabadet tolv gånger: det är så bra där! Dina bilderna visar trevliga klenoder! Skåne är underbar!

    Gilla

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.