Nr 18. Safari Tanzania. Bytesdjur.

Vi såg fullt av dessa bytesdjur Under safarin. Visst är de vackra! Vågar dock inte mig på att namnge vilka som är Impala , Gasell eller något annat för då blir det nog fel. Om någon vet får ni gärna skriva vilka de är. Skriver nummer överst på varje bild.

Nr 1 Tror det är Grants Gasell2016-02-21 Tanzania safari systemkameran 093Nr 2
2016-02-17 tanzania safari lilla kameran 009 Nr 32016-02-17 Tanzania safari systemkameran 040 Nr 4 Tror det är Impala2016-02-17 Tanzania safari systemkameran 049 Nr 5 Kan vara giraffgasell2016-02-18 tanzania safari lilla kameran 024 Nr 6 Tror det är Impala2016-02-18 Tanzania safari systemkameran 087 Nr 7 Tror det är Impala2016-02-19 tanzania safari lilla kameran 085 Nr 8 Tror det är Impala2016-02-19 Tanzania safari systemkameran 028 Nr 9 Tror det är Dik-dik2016-02-19 Tanzania safari systemkameran 053 Dik-dik Nr 10 Kan vara Impalor2016-02-20 tanzania safari lilla kameran 005 Nr 11 Denna vet jag verkligen inte2016-02-21 tanzania safari lilla kameran 067 Nr 12 Kan vara Grants Gasell2016-02-21 Tanzania safari systemkameran 050 Nr 13 Kan vara Grants gasell med gnuer och zebror i bakgrunden2016-02-21 Tanzania safari systemkameran 092

15 thoughts on “Nr 18. Safari Tanzania. Bytesdjur.

  1. Antonia augusti 13, 2016 / 1:31 e m

    Bild numer två är bara så vackert och bild nummer 6 är för roligt fotat.

    Gilla

  2. sussiejoh65 augusti 13, 2016 / 3:50 e m

    Jag har precis läst alla dina safari-inlägg, och jag säger bara, WOW, vilken resa och vilken enorm uppleve, måste bara ha varit så häftigt 😊 Många vackra bilder, och roligt att fått ta del av din/er underbara resa, tack!

    Gilla

    • Christinafotograferar augusti 13, 2016 / 6:34 e m

      Oj, har du läst alla!!!!! Så roligt. Vad glad jag blir 🙂 Det är så kul att få dela med mig från denna fantastiska resa. Det var verkligen en riktig drömresa. Tidigare år när jag föreslagit resan har min man sagt att ” varför ska vi resa och se djur, dem kan man ju se på TV” . Ack vad fel han hade när vi äntligen kom iväg. Att uppleva dessa djur så nära och sitta på spaning i jeepen efter vissa, var bara så fantastiskt. Ibland sprutade adrenalinet säkert i oss alla 6 i jeepen. Så spännande tillfällen som gavs. Jag kommer att lägga in 2 små inlägg till men kanske inte förrän om en vecka för jag har ev ingen internetuppkoppling då vi hyr en stuga i Bohuslän. Efter safarin flög vi över till Zanzibar och var där i en vecka så det blir lite bilder därifrån också. Hjärtligt tack för att du tittade in på min blogg.

      Liked by 1 person

      • sussiejoh65 augusti 13, 2016 / 7:07 e m

        Det var roligt att få följa med, önskar att jag själv vågade åka på en sån resa. Det går klart inte att jämföra djuren man ser på tv med dom man ser i verkligheten 🙂 Det var så många underbara bilder, och jag ser fram emot dina kommande inlägg och bilderna från Zanzibar. Trevlig kväll 🙂

        Gilla

      • Christinafotograferar augusti 13, 2016 / 7:15 e m

        Vågar åka är inga problem. Man litar helt på chauffören/guiden. Han vet vad han gör. Vi såg inte heller några ormar eller spindlar och sådant otäckt. Inte ens de två nätter vi bodde i tältcamp. Fast det kändes lite läskigt men helt ok. Vi letade efter trädklättrande pytonormar på safarin men hittade tyvärr ingen sådan. Tack igen för att du tittat så mycket och ha själv en trevlig kväll 🙂

        Liked by 1 person

  3. John augusti 13, 2016 / 5:58 e m

    Jättefina bilder. 🙂 Dik diken ser kul ut.Googlade den och den är minsann inte högre än 45 cm! NR 11 har jag nog inte sett innan heller, ändå är jag naturfilms entusiast.

    Gilla

  4. Christinafotograferar augusti 13, 2016 / 7:18 e m

    Tackar! 🙂 Dik-diken har jag aldrig sett förr varken på TV eller bild. Det var en söt liten sak. Nr 11 är jag nyfiken på vad det är. Såg bara en sådan på hela safarin.

    Gilla

    • Christinafotograferar augusti 14, 2016 / 9:46 e m

      Jo den liknar faktiskt en oryx. Har varken sett eller hört talas om den förr. Den var den enda vi såg. Visst är dessa gaseller och impalor mfl vackra djur. Tack för tipset om länken ☺

      Liked by 1 person

Kommentera

