Rundtur i Damnark med gamla VOLVObilar

Veteranvolvoklubbarna hade förra helgen en utflykt till Danmark . Vi körde dit i vår Amazon 66 års modell. Alla på Svenska sidan möttes upp i Helsingborg vid båtarna för att samtidigt köra ombord på båten. På danska sidan mötte de danska volvoentusiasterna upp i hamnen före vi körde vidare i konvoj längs kustvejen söderut. Här är lite bilar från första stoppet i hamnen i Helsingör. Alla stod så utspridda här så det gick inte att fånga en bild på alla 40 bilar som var med. Allt från PW, P1800, Amazoner , och  140 serien 

15 thoughts on “Rundtur i Damnark med gamla VOLVObilar

  1. Eaqhan maj 21, 2017 / 4:07 f m

    Fina bilder!

    Jag har varit slö med att kika in, men det beror ju på att jag just nu bara har laptop. Om det skriver jag i mina två senaste inlägg. Det är för övrigt de enda inlägg på min fotoblogg där jag har skrivit något och inte bara visat bild. Men det kanske blir mer av den vara om det uppskattas.
    Ha en fin söndag!

    /Skvitt

    Gilla

    • Christinafotograferar maj 21, 2017 / 10:16 f m

      Tackar! Jag brukar variera skrivandet. Beror på vad jag lägger in. Ibland tycker jag att det behövs lite förklarande text till bilden då jag ofta lägger in från olika platser. Ibland behövs det inte. Jag lägger normalt bara in 2 inlägg per vecka så folk ska hinna att läsa/betrakta bilderna. Det tar ju mycket tid att titta igenom alla. Ibland hinner man inte riktigt med.
      Denna söndag bär det iväg till Blekinge skärgård för en veckas semester. Kopplar nog inte upp mig så ofta där om det ens går. Får troligen en del bilder med hem att senare lägga upp på bloggen.
      Ha det bra själv :).

      Liked by 1 person

      • Eaqhan maj 21, 2017 / 10:50 f m

        Jag ser fram emot det, nya bilder.

        /Skvitt

        Gilla

  2. Anneri maj 21, 2017 / 10:23 f m

    Härliga foton! De väcker gamla minnen minsann! Minns min övningskörningstid i min dåvarande svärmors gamla PV och min första bil som var just en Volvo Amazon 😉

    Gilla

    • Christinafotograferar maj 21, 2017 / 10:33 f m

      Ja detta är nostalgi. Min man hade en annan röd Amazon när vi träffades. Han köpte denna röda för ett par år sedan.Vi flög upp till Sundsvall och hämtade och körde denna då obekanta bil hem till Skåne 115 mil. Fattar inte nu hur vi vågade. Kunde ju blivit stående på vägen.

      Liked by 1 person

      • Anneri maj 21, 2017 / 10:55 f m

        Ja det var modigt 😉

        Gilla

  3. John maj 21, 2017 / 10:56 f m

    Fina bilder på de gamla fina bilarna. 🙂 Amazon var den första bilen jag körde, och på den tiden var det nog en av de vanligaste bilarna man såg, idag är det inte ofta man ser dem. Min första bil var en Volvo 164 -72 En helt underbar bil. 🙂

    Gilla

    • Christinafotograferar maj 21, 2017 / 9:02 e m

      Då är du liksom min man tydligen också Volvofrälst. Min man hade en Amazon när vi träffades. Sedan har vi i princip alltid haft volvobilar. Vid pensioneringen köpte min man en likadan röd Amazon som på den gamla goda tiden. Han ville så gärna ha en Amazon som veteranbil.

      Liked by 1 person

  4. annettejuhlin maj 23, 2017 / 7:33 f m

    Så fina bilder, vilken stämning det måste ha varit! Jag gillar formen på de äldre Volvobilarna, och jag gillar formen på Bubblor också, så i helgen skall jag åka till en utställning där det kommer att vara en karavan med Bubblor. Så många fina detaljer att titta på och att fota 🙂

    Gilla

    • Christinafotograferar maj 24, 2017 / 6:00 e m

      Jo, det blir en speciell stämning med alla gamla bilar. Man känner av nostalgin. Vad trevligt att du ska på en karavan med bubblor. Då får du fota mycket 🙂

      Gilla

  5. Minton maj 23, 2017 / 2:03 e m

    Nostalgi pappa hade en blå/vit Volvo PV kombi när jag växte upp.

    Gilla

    • Christinafotograferar maj 24, 2017 / 6:02 e m

      Visst blir man nostalgisk. Tänk, då har du åkt PV 🙂 Det har jag med som liten. Vill egentligen inte skriva det för då känner man sig ju mossig och gammal 😀 😀

      Gilla

  6. Jag juni 1, 2017 / 10:52 f m

    Fina nostalgibilder på bilarna. Gillar de bulliga formerna!

    Gilla

Kommentera

